Monday, February 22, 2021

Duniawi

Sekitar suku terakhir tahun 2020 adalah fasa paling sibuk aku. 

Bangun pagi terus pergi kerja, settlekan kerja hakiki.

Lunch hour biasanya aku akan pergi kilang ambil sample/material projek personal atau jumpa personal client atau personal site monitoring.

Petang masuk semula kerja hakiki.

Balik kerja rehat.

Malam sambung kerja personal mengadap AutoCAD atau dokumen atau buat payment.

Weekend samada teruskan kerja dengan komputer atau personal site monitoring.

Sesungguhnya memang letih yang amat letih. Letih bercampur haywire kepala sehingga aku accident la. 

Kemalangan tu hit me hard. Bak kata mak aku, kerja tu kerja juga, jangan tak ada masa untuk ibadah. 

She was right. masa aku betul-betul sentiasa suntuk dan terkejar-kejar. pernah satu hari aku tak sempat makan langsung. Dah balik rumah baru sedar ohh harini belum makan. But still terlalu penat, nak makan pun tak lalu.

Sejak kes tu, aku makan dalam kereta. Either aku breakfast dengan roti otw ke tempat kerja atau lunch dalam kereta sambil memandu ke site. Suap nasi between traffic light. Hahahah.. pengalaman..

Balik kerja kerap kali dalam jam 10 malam. Aku dah siap-siap solat di pejabat. Sampai rumah niat nak rehat sekejap, bangun-bangun dah subuh. Dari baju kerja ke baju kerja je aku.

Starting Januari aku dah hampir kembali normal. Turning point untuk aku. Semoga ALLAH s.w.t mudahkan jalan untuk aku dan semoga aku beroleh dunia dan akhirat.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home