Saturday, February 20, 2021

난 그냥 그렇게 살아

Muzik sentiasa ada untuk setiap rasa dan ketika. Aku sejenis manusia yang music-oriented. Conversations dan events jarang lekat dalam memori. Tapi tidak lagu.

Selera muzik aku universal. Ia boleh pergi setinggi heavy metal sedalam folk music. Sukar untuk pin-point lagu kegemaran. 

Aku lebih cenderung mengingati orang bila ada lagu tied to that particular person.

Tears in Heaven (Eric Clapton), Kotak Hati (Hujan), Have You Ever Seen The Rain (Creedence Clearwater Revival).

Lagu-lagu ini bukan top of the list favourite aku, tapi ianya lagu yang bila singgah di telinga, akan ada raut wajah yang melintas di minda.

Kedepan, aku tak mahu lagi lagu dari siapapun. 

Tapi buat masa ini, jiwa aku terzahir dalam Missing You (BTOB). Ada rindu yang bertamu.


Bait "I just Live Like That..." hits deep.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home