Sunday, May 13, 2012

konvokasi dan lain-lain

Assalamualaikum..

setinggi-tinggi syukur dipanjatkan kehadrat Illahi kerana masih diberi peluang bermusafir di bumi-Nya hingga ke saat entry ini tertulis.

banyak peristiwa, ujian, berita dan peringatan tak henti kunjung tiba dalam masa terdekat ini.

pertamanya, musim konvokesi sudah tibaaaaa.... UiTM aku tengok dah macam hutan belantara mengalahkan taman botani dengan bunga ntah mai mana tiba-tiba banyak tepi jalan. yang pentingnya, tahniah untuk sahabat-sahabat dan kesayangans yang mendapat scroll kali ini samada dari UiTM mahupun UTM. korang ohsem! manfaatkan ijazah di tangan untuk berbakti dan menjadi khalifah terbaik. 

"jika engkau telah berada di muka bumi
dan engkau tahu umurmu terbatas
maka jadilah pahlawan dan pembawa petunjuk
jika tidak alangkah buruknya kewujudanmu" - La-Tas'aluni


eem's :) tahniah! (gambar hiasan)


keduanya, mohon sama-sama kita doakan team Muslim Care (klik sini) yang telahpun berangkat ke Turki Jumaat lalu atas misi bantuan bagi saudara kita yang menjadi mangsa kekejaman Basyar Assad di Syria. Kebanyakan individu yang terlibat merupakan insan yang amat saya kenali atas perjuangan mereka selama ini baik di peringkat negara mahupun antarabangsa. Perjuangan mereka marilah kita iringi dengan doa agar dipermudahkan urusan, disempurnakan tujuan, dilindungi keselamatan dan yang lebih penting, diredhai ALLAH S.W.T.


ketiganya, Al-fatihah untuk insan-insan yang telah kembali ke Rahmatullah. moga ditempatkan dikalangan hamba-Nya yang beriman dan beroleh keampunan. Kullun Nafsin Zaa Iqatul Maut. setiap yang hidup pasti akan menemui mati. sama-samalah kita persiapkan diri kerana masa kita juga pasti tiba. marilah kita sama-sama usaha agar kita dapat menuai hasil yang baik-baik belaka dari apa yang kita kerjakan di ladang dunia ini. dunia ini tidak lain dan tidak bukan hanyalah tipu daya yang kita bangga-banggakan. peringatannya sudah tiba 1400 tahun dahulu:

maka ketika mereka melihat azab (pada hari kiamat) sudah dekat, wajah orang-orang kafir itu menjadi muram. dan dikatakan (kepada mereka), "inilah (azab) yang dahulu kamu memintanya."
[Al-Mulk, 67:27]

dan yang terakhir, untuk bonda tersayang:

"terima kasih untuk semua yang ALLAH kirimkan kepada yana melalui bonda. pada bonda ada satu senjata yang mampu merentas logik akal, menembusi tujuh lapis langit, dan menundukkan segala yang mustahil. itulah dia DOA seorang ibu. makanya, doakanlah anakmu ini agar setabah Khadijah r.a, sesantun Aisyah r.a, setaat Fatimah r.a, setabah Maryam r.a, sekasih Asma Binti Abu Bakar. agar dapat kita sama-sama berdampingan Ainul Mardhiah di usia kita yang berikutnya. apalah yang ada pada anakmu ini untuk dipersembahkan tanda terima kasih, hanya doa agar ALLAH mengasihimu sekasih-kasihnya. kerana itulah yang terbaik buatmu bonda"

insyaALLAH......... :)

2 Comments:

At May 14, 2012 at 11:06 PM , Blogger Mayamin Yuhaniz said...

ko ada i phone ya kat blog ko. waaahh.. jeles.. btw, gunala pic konvo aku utk gambar hiasan.kikikih....

 
At May 15, 2012 at 1:56 AM , Blogger seorang Raihana said...

iphone? where?

sewaktu entry ini tertulis, gambar korg takde satu pun yang terupload. lambat! btw tahniah amin! tapi xde satu pun gambar ko yang nampak full dress. nak tgk baju bertuah itu.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home